Veelgestelde vragen

U kunt hiervoor het kopje 'pasdagen' bekijken op deze site, maar in principe dient u geïnformeerd te worden door de opleiding. Het passen van de kleding is meestal op locatie van de opleiding.

Kun je niet op de vastgestelde datum aanwezig zijn, neem dan direct contact op met Hooghuis. Dit kan via onze chat, telefonisch op 040 2466966 of per mail: info@hooghuis.nl

Let op: in de gehele maand augustus zijn wij telefonisch niet bereikbaar, zodat wij alle zorg kunnen besteden aan het samenstellen en versturen van alle kledingpakketten.

Op werkdagen wordt de mail ten allen tijden binnen 24 uur beantwoord.

Wij sturen na de pasdag altijd een mail met daarin een overzicht van je bestelling. Deze kun je voor een bepaalde datum ( datum staat benoemd in dezelfde mail ) nog aanpassen naar de bestelling zoals jij hem uiteindelijk wenst te ontvangen. Wij vragen dan ook altijd, ongeacht de uitslag, deze op juistheid te controleren en eventuele wijzigingen/annuleren voor de benoemde datum in de mail aan ons door te geven. Dit om vertraging op je levering te voorkomen. Uiteindelijk ontvang je van ons de officiele factuur, mocht je dáárna een negatieve examen uitslag ontvangen hebben wil ik je vragen direct met ons contact op te nemen, zodat wij je kledingpakket ten allen tijden kosteloos kunnen annuleren.

Wanneer je enkel in onze showroom je kleding kunt komen passen dien je rekening te houden met een langere levertijd. Wij kunnen dan helaas niet garanderen dat je je kledingpakket vóór aanvang van de opleiding in huis hebt. Uiteraard doen wij ons uiterste best zo snel mogelijk te leveren.

Tijdens de vakantie worden de pakketten samengesteld en als ze compleet zijn én volledig betaald, zullen ze verzonden worden per pakketpost naar het thuisadres van de student. Voor pasdagen die na de vakantie plaatsvinden, geldt een levertijd van ongeveer 5 weken. Dit is in overleg met de opleiding.

Houd er rekening mee dat wanneer je in mei/juni al je kleding gepast hebt, het kan voorkomen dat je bestelling pas in augustus geleverd kán worden. Wij zijn geheel afhankelijk van leveringen vanuit onze leveranciers en doen ons uiterste best alles zo spoedig mogelijk uit te leveren.

Ja zeker! Zodra je kledingpakket ons magazijn verlaat ontvang je vanuit PostNL een e-mail met daarin je track & trace. Deze mail wordt verzonden naar hetzelfde e-mailadres als waar ook je bevestiging en factuur naar toe verzonden zijn. Houd er rekening mee dat deze e-mail ook in de ongewenste mailbox terecht kan komen. Check deze dan ook altijd!

PostNL laat vanaf 01-07-2022 geen briefjes meer in de brievenbus achter bij niet thuis. Alle informatie over de reis van je pakket is dus alleen te volgen middels de track & trace link.

Hooghuis verzend éénmalig kosteloos je kledingpakket. Wanneer het kledingpakket bij ons retour komt om wat voor reden dan ook zullen wij €5,- in rekening brengen voor het opnieuw versturen van je pakket.

  • In principe is het niet mogelijk om bestelde kleding te ruilen/retourneren mits anders overeengekomen.
    Neem daarvoor binnen 5 werkdagen na ontvangst van je bestelling contact met ons op via info@hooghuis.nl
    (of indien anders overeengekomen: binnen de dan afgesproken termijn) na levering van het gekochte modeartikel en/of schoenen tegen overlegging van de originele kassabon c.q. factuur; 
  • Het modeartikel en/of de schoenen worden geretourneerd met de originele verpakking en zijn nog niet gedragen; 
  • Bovenstaand is niet van toepassing op afgeprijsde modeartikelen en/of schoenen. Ook kan geen ruiling plaatsvinden van modeartikelen en/of schoenen, die geïndividualiseerd zijn, dat wil zeggen speciaal op maat gemaakt of anderszins aangepast voor de consument, en voor artikelen die op uitdrukkelijk verzoek besteld zijn. 


Je dient allereerst een e-mail te sturen naar info@hooghuis.nl zodat wij de retour/ruiling in ons systeem kunnen aan maken.

Zodra deze e-mail verwerkt is krijg je van ons z.s.m. een reactie met daarin de nodige informatie. Wij kunnen het artikel enkel retour nemen wanneer deze in originele staat verkeert - in de verpakking, ongedragen en onbeschadigd. 

Je dient als klant zelf de verzendkosten van de retour (alleen van jou terug naar ons) te vergoeden. Let op: je bent zelf verantwoordelijk voor deze verzending. Pakketten met een postzegel komen niet altijd aan. Het is daarom aan te raden met track en trace code je pakket te versturen. Retourzendingen die niet zijn aangekomen kunnen we helaas niet in behandeling nemen.

Let op: wanneer je schoenen wil ruilen/retourneren gebruik dan altijd een verzendverpakking en gebruik de schoendoos niet als verzendverpakking.
Wanneer de schoendoos vol geplakt zit met stickers/tape kunnen wij deze helaas niet accepteren.

Dat kan! Houd er wel rekening mee dat wij het kledingpakket pas kunnen versturen zodra het volledige bedrag bij ons binnen is. Wij adviseren je daarom dan ook om direct actie te ondernemen wanneer je moeite hebt met betalen en niet te wachten tot dat je opleiding (bijna) begonnen is.

Indien het pakket niet tijdig is betaald, zal het niet worden opgestuurd. Wij zullen het kledingpakket altijd gereed maken voor verzending maar dan blijft het langer in het bezit van Hooghuis totdat het volledige bedrag is voldaan. Wanneer u onze factuur ontvangt en u hebt problemen met betalen, onderneem dan direct actie.

Neem eventueel contact op met de opleiding om daar eventuele afspraken te maken of bezoek de site www.leergeld.nl

Omdat wij geen winkel zijn, hebben wij een beperkte voorraad bedrukte kleding. Het is verstandig om tijdens de pasdagen, voldoende aan te schaffen. 

Wilt u nabestellen? Ga dan naar het kopje ''webshop'' om vervolgens te kunnen inloggen.

Hier kunt u aangeven of u de bestelling komt ophalen of wilt laten opsturen met maximale verzendkosten van €  5,-.

Dat kan! Wanneer je onverhoopt de opleiding niet gaat volgen om wat voor reden dan ook dien je direct met ons contact op te nemen en niet met de opleiding. Wij zullen dan je kledingpakket kosteloos annuleren.

Laat je inspireren in de showroom van Hooghuis Sportservice!

Kom langs!